Når du tænker flere kommunikationskanaler ind fra starten, vil dit kampagnedesign samle sig til en helstøbt oplevelse, der spiller harmonisk sammen og hvor elementerne komplimentere hinanden. Herved sikrer du effektiv og genkendelig kommunikation af dit produkt, budskab og brand på tværs af kanaler. Hvis det ikke er tænkt ind fra starten, kan man risikere, at nogle af kanalerne føles “tvungent” eller påklistret i kampagnen. Alle kanaler har deres egne styrker og svagheder, så ved at tænke 360° fra starten, kan du bruge hver kanal bedst muligt og lade dem spille hinanden gode. Ved at tænke alle kanaler ind fra start vil du også kunne genbruge flere grafiske del-elementer på tværs af kanaler.
Med en god og grundig brief har dit hold mulighed for at forberede sig bedst muligt: Det giver grafikeren en chance for at bruge deres mangeårige erfaring til at forudse eventuelle problemer og komme dem i forkøbet – eller helt at afværge dem. Det giver nemlig dit kreative hold mulighed for at komme med anbefalinger til alternative og muligvis mere kosteffektive løsninger, når de bliver inddraget i visionen fra starten af. Samtidig vil en god brief sikre at kundens kernebudskab kommunikeres mest effektivt og kontinuerligt på tværs af alle kanaler. Og den vil desuden krystallisere visionen for opgaven og det endelige output, så resultatet er forventningsafstemt med hele holdet.
Ved at færdiggøre og godkende en master version før den egentlige produktion starter, kan du spare en verden af tid. En master version kan blive din guide igennem hele produktionen til at undgå tidskostelige fejl senere. Dette skyldes at du kommer igennem hele workflowet fra start til slut i et master version og kan teste alle de tekniske aspekter grundigt af undervejs. Så har du 100% kortlagt jeres pipeline inden produktionen starter. Du giver desuden også kunden et konkret eksempel på et færdigt produkt, som de kan godkende – og som du derefter kan bruge til at holde resten af jeres versioner
op imod som kvalitetstjek. En færdiggjortmaster version kan også bruges og testes som en lakmusprøve for selve kommunikationen og samarbejdet, at der står en kæmpe deadline og ånder jer begge to i nakken. Og når selvsamme deadline nærmer sig vil hele holdet være meget bedre forberedt på feedback og eventuelle udfordringer i processen.
Et gammelt mundheld siger, at; “ting tager tid – dét der ingen tid tager, tager et kvarter”. Det virker åbenlyst at sige, at “man skal planlægge detaljeret”. Men vi ser alligevel igen og igen jobs, hvor der ikke er planlagt tid til at få kundefeedback eller godkendelse fra egen organisation.
Du opnår de bedste resultater, hvis du lægger tid ind til feedback og godkendelse i en kalender hos den ansvarlige, så jobbet kan udføres i ro og mag. Så undgår du nemlig den forfærdelige type deadlineforløb, hvor feedbacken kommer alt for sent og projektet “ikke skal være godt, det skal være færdigt”.
Hvis dine medarbejdere er hyret for deres strategiske eller kreative evner, så er det spild af ressourcer at bruge dem til fx produktion og versionering af jeres kampagner. Det kan give mening at outsource de mere repetitive dele af din produktion, så dit interne hold kan holde fokus på strategi, vision og udvikling. Ellers risikerer I at spilde dyrebare kreative timer på operationelle produktionsopgaver, som i stedet kunne have været brugt mere værdiskabende.
XO 360° Graphics ApS ©
Highest creditworthiness 2024
© 2025 XO | Privatlivspolitik | Cookiepolitik