Hvorfor navnet XO

Fordi vores mission er at give vores kunder Xtra Overskud i hverdagen ved:

  • at yde marketing support og aflaste vores kunder for de mere repetitive opgaver. Det giver mere overskud og tid til strategiske og taktiske tanker
  • at være specialister i at adaptere, versionere, producere og distribuere marketingelementer til alle kanaler  / 360°
  • at give vores kunder større mulighed for hurtigt at tilpasse sig ændringer i marked, da vi reducerer time to market betydeligt
  • at digitalisere processer og derved spare projektkoordinering. En økonomisk besparelse vi deler med kunderne

Dit 360º team

Christoffer Castenskiold

CEO

Jens - Bjørn Flodin

COO & CTO

Susanne Gjøl Thomsen

Sr. Designer & Lead on Print, POS, Packaging + Translations

Lenike Sundstrøm

Sr. Art Director & Lead on Motion Graphics/ Display Advertising

Sara Lisa Engeborg

Sr. Designer & Lead on Outdoor, OOH, Merchandise

Philip Ratje-Johansen

Sr. Designer, Print, Online + Adtech Specialist

Filosofien bag XO – et fokuseret digitalt og grafisk implementeringsbureau

Vi har mere end 20 års erfaring fra både kunde- og bureausiden. Netop det har lært os vigtigheden af en struktureret og koncentreret tilgang til at arbejde smartere, digitalisere og konstant forbedre hastigheden af implementeringen og effektiviteten i udrulningen af marketingaktiviteter.

Fra start har vi valgt at fokusere vores marketing support på at tilpasse og udføre 360º marketingkampagner i tæt samarbejde med interne eller eksterne marketingbureauer, såvel som centrale eller lokale salg- og marketingafdelinger.

Vi hjælper din virksomhed med at øge kvaliteten og effektiviteten i jeres kommunikation og markedsføring, samtidig med at I reducerer omkostningerne og øger ROMI. Alle opgaver styres i vores unikke online-marketingplatform (Smart Marketing Platform – SMP) – der gør, at vi kan reducere projektledelsestiden og samtidig øge gennemsigtigheden for status og økonomi på enkelte opgaver og store kampagner.

Vores valg af position som fokuseret digitalt og grafisk implementeringsbureau har været meget bevidst, og vi gør en dyd ud af IKKE at være et konceptudviklende bureau, der ønsker at redefinere din position, dit brand eller din kommunikation. Det overlader vi til andre specialister.

Vi går forrest

Siden 2006 har XO år for år skabt bedre resultater, ikke kun på egen bundlinje, men endnu bedre – også for vores kunders bundlinje. Vores erfaring indenfor 360º marketingeksekvering og adaption, er gennem årene blevet meget omfattende og der er stort set ikke en disciplin, vi ikke har arbejdet med og blevet klogere på.

  • Løser opgaver for kunder med op til 30+ forskellige lokale markeder på 4 kontinenter
  • Største kunde har mere end 1.000 brugere fra 5 forskellige lande på SMP
  • 2.300 individuelle marketinginitiativer gennemført i 2020
  • Vores marketing support dækker alt fra fuld outsourcing af design, versionering, produktion og distribution af 360º marketingkampagner til få grafiske opgaver om året

Vores værdier

Effektive:

En stor del af vores DNA er, at vi altid forsøger at være så effektive som muligt ved konstant at gentænke, hvordan vi kan udføre vores job smartere end sidste gang

Ambitiøse:

Vi sætter en dyd i at holde os up-to-date med nye tendenser i markedet og sikre, at vi kan levere elementer af meget høj grafisk kvalitet  Vi lader ikke vores ønske om at være effektive overskygge vores ønske om at være ambitiøse med vores leverancer

Pålidelige:

Vi holder altid, hvad vi lover kunden/kolleger … og gerne mere
For at skabe mere overskud hos vores kunder, holder vi øje med alle kanaler vi bliver kontaktet på og reagerer hurtigt

Ansvarlige:

Vi tror på, at det langsigtet er en bedre forretning at rådgive kunden om mulige alternative løsninger, der er billiger for dem, end bare at gøre, som kunden har briefet os.

XO ejes og ledes af:

Vores Executive Advisory Board

XO berettigelse er evnen til at forblive relevant som leverandør, og hele tiden være på forkant med udviklingen i vores branche. Til at hjælpe os med dette, er vi stolte over at have et Advisory Board, hvis samlede erfaring og viden rækker langt ind i fremtiden.

Otto Andersen

Otto Andersen

Managing Director, KRAFTVAERK
Tidligere: Creuna Danmark A/S, Icon Medialab, IBM
Martin Kremmer

Martin Kremmer

Business Change Management Lead, Associate Director, EY Global Markets
Tidligere: Ernst & Young Global